Klachtenregeling

Thuiszorg - winkel

Klachtenregeling — Thuiszorg Winkel (DIKATO)  Laatst bijgewerkt: 25.11.2025

Bij DIKATO vinden we het belangrijk dat je tevreden bent. Desondanks kan het soms voorkomen dat iets niet helemaal verloopt zoals verwacht. Hieronder leggen wij uit hoe je een klacht kunt indienen en wat je van ons kunt verwachten.

1. Voor wie geldt deze regeling

Deze klachtenregeling geldt voor alle consumenten en zakelijke klanten van de webwinkel Thuiszorg Winkel op www.dikato.nl/thuiszorg-winkel.

2. Hoe dien je een klacht in

Wij verzoeken je eerst je klacht bij ons kenbaar te maken zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken:

  • Stuur je klacht per e-mail naar: info@dikato.nl
  • Geef in je bericht in ieder geval de volgende gegevens: je naam, ordernummer (indien van toepassing), een korte omschrijving van de klacht, relevante bijlagen (foto’s, facturen) en wat je als oplossing verwacht.

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@dikato.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via
https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

3. Wat gebeurt er nadat je een klacht indient

  • Bevestiging van ontvangst: wij bevestigen ontvangst van je klacht binnen 3 werkdagen per e-mail.
  • Beoordeling & reactie: wij streven ernaar inhoudelijk te reageren en een voorstel voor oplossing te doen binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de klacht. Als het antwoord meer tijd nodig heeft, ontvang je binnen 14 dagen een tussenbericht met een indicatie wanneer je een volledige reactie kunt verwachten.

4. Mogelijke uitkomsten

Na beoordeling bieden wij één of meer van de volgende oplossingen:

  • Nadere uitleg / informatie;
  • Herstel of vervanging van het product;
  • Teruggave (gedeeltelijk of volledig) of een compensatie-afspraak;
  • Anders overeengekomen maatregel.

5. Bewaartermijn klachtdossier

Wij bewaren de informatie met betrekking tot klachten zolang als noodzakelijk is om de klacht af te handelen en de administratieve en wettelijke verplichtingen na te leven, meestal maximaal 2 jaar tenzij wettelijke bewaartermijnen (bijv. 7 jaar voor administratieve dossiers) anders voorschrijven.

6. Contactgegevens

DIKATO — Thuiszorg Winkel
Website: https://www.dikato.nl/thuiszorg-winkel
E-mail klachten: info@dikato.nl